maandag 1 september 2014

Manuscripta 2014

De boekenwereld verandert, dat merken we al geruime tijd. Waar eerst twee keer per jaar een groot evenement werd georganiseerd voor alleen de mensen uit het literaire veld, is dat teruggedrongen naar een keer per jaar (Vers voor de pers). Manuscripta is sinds enkele jaren ook toegankelijk voor boekenliefhebbers. Tot vorig jaar werd het enkele malen gehouden op het terrein van de Westergasfabriek. Een prachtige locatie waar boekenliefhebbers zich konden uitleven. Vorig jaar werd manuscripta voor het eerst gehouden op De Uitmarkt in Amsterdam. Ik vond het persoonlijk tegenvallen, want als boekverkoper vind ik het fijn ingelicht te worden door de uitgevers. Door drukte was het echter bijna niet mogelijk een gesprek aan te knopen en was het in plaats van een boekenbeurs eerder een boekenmarkt.

Dit jaar wordt Manuscripta gehouden op het Uitfeest in Utrecht op 7 september. De opzet lijkt mij hetzelfde als vorig jaar op De Uitmarkt. Diverse auteurs zijn aanwezig en zullen spreken over hun boeken en deze ook signeren. Zo ook John Boyne. Vorige week zondag ben ik in zijn nieuwste boek begonnen, De jongen die zijn vader zocht, en las deze dezelfde dag nog uit. Opnieuw een prachtig verhaal waarmee je niet kan stoppen met lezen. Hoewel ik het momenteel erg druk heb met het schrijven mijn scriptie, denk ik dat ik zondag wel even naar Utrecht ga. 


Ga jij zondag heen? En wat vind jij van de verandering van de opzet van Manuscripta?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten